CONTACT

Apotheek Nieuwegein
Mondriaanlaan 5
3431 GA Nieuwegein
Tel.nr.: 030-6076776
Faxnr.: 030-6076775
e-mail: assistenten.nieuwegein@medsenapotheek.nl
website: www.nieuwegein.medsenapotheek.nl

OPENINGSTIJDEN

Onze apotheek is geopend op:

maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur

Spoedrecepten buiten onze openingstijden:

dienstapotheek St. Antonius Ziekenhuis, Koekoekslaan 1, Nieuwegein tot 22.00 uur

Spoedrecepten ’s nachts:

na 22.00 uur kunt u uitsluitend voor spoedgevallen terecht bij:
Dienstapotheek Utrecht, Burgemeester Fockema Andrealaan 60, 3582 KT Utrecht, 030-214 45 83

Bel altijd eerst 088-3207350 (dienstapotheek St. Antonius)

TOESTEMMING
AUTOMATISCHE HERHAALSERVICE

Gebruikt u dagelijks medicijnen? Misschien is onze automatische herhaalservice wel iets voor u.

Via sms krijgt u van ons een seintje wanneer uw medicijnen bijna op zijn. Als u ons sms-bericht krijgt, liggen uw nieuwe medicijnen al bij ons voor u  klaar. Wij hebben dan ondertussen al een recept voor u aangevraagd bij uw huisarts. De service geldt alleen voor patiënten die bij onze apotheek staan ingeschreven. Deze service is kosteloos voor u, gemakkelijk en zorgvuldig.

Klik op de aanmeldbutton om u aan te melden.

ONZE DIENSTVERLENING

Wij streven naar een hoge kwaliteit van onze dienstverlening. Zo zijn we altijd bezig met het inrichten van ons kwaliteitssysteem. Wij zijn dan ook al sinds 2005 gecertificeerd volgens de meest recente HKZ-normen. Wij vinden het erg belangrijk om op de hoogte te zijn van uw opvattingen over onze dienstverlening. Heeft u een idee, opmerking of klacht? Vertelt u dit ons, of geeft u dit schriftelijk aan op een klachtenformulier dat u bij ons aan de balie kunt afhalen.

Als wij een recept van u krijgen, dan controleren wij onder andere of de medicijnen samen gebruikt kunnen worden met de andere medicijnen die u gebruikt, of er kans is op overgevoeligheidsreacties, of er eventueel verschillende medicijnen met dezelfde werkzame stoffen zijn voorgeschreven en of de dosering juist is. Mede hierom is het van belang dat u al uw medicijnen bij dezelfde apotheek haalt, zodat wij een compleet overzicht houden van de door u gebruikte medicijnen. In de meeste gevallen hebben wij uw medicijnen op voorraad en kunt u deze direct meenemen. Mocht dit niet zo zijn, dan bestellen wij ze en hebben ze de dag erna, na 12.00 uur, voor u klaarliggen.

Hoest, hoofdpijn en menstruatiepijn zijn klachten waarmee u niet altijd direct naar de huisarts hoeft te gaan, maar die wel lastig zijn. Vaak kunt u hier zelf iets tegen doen of heeft de apotheek middelen waarmee u de klachten kunt verminderen. Bij ons kunt u altijd terecht met vragen over zelfzorgmedicatie. Ook wijzen wij u erop wanneer u beter wél de huisarts kunt raadplegen. Klikt u op zelfzorg voor onze zelfzorgadviezen.

Niet alle geneesmiddelen kunnen veilig worden gebruikt tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding. Daarom is het belangrijk om ons te laten weten dat u zwanger bent of dat u zwanger wilt worden. U kunt in de apotheek een zwangerschapkaart invullen. Hierop kunt u ook aangeven of u borstvoeding wilt gaan geven. Wij kunnen dan controleren of de geneesmiddelen die u slikt of gaat slikken, veilig zijn voor u en uw kind. Ook kunt u bij de apotheek altijd terecht voor advies en met vragen over (zelfzorg) geneesmiddelen bij zwangerschap en borstvoeding. Als u ons inlicht over uw kinderwens, zwangerschap of het geven van borstvoeding, houden wij voor u in de gaten of in uw situatie het geneesmiddelgebruik verantwoord is. U kunt ons ook een mail sturen, dan verwerken wij de gegevens in ons computersysteem.

De meeste geneesmiddelen worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Indien wij uw polisgegevens hebben, hoeft u de medicijnen niet zelf te betalen. Wij verrekenen de kosten dan rechtstreeks met uw zorgverzekeraar. Ons computersysteem controleert bij ieder recept of de polisgegevens nog correct zijn. Indien u uw aankoop wel moet betalen, kunt u dit contant doen of anders met pin of chipknip. Wij kunnen u ook de mogelijkheid van een maandrekening aanbieden. Hierbij ontvangt u van ons maandelijks een overzicht van de ontvangen medicatie. De maandrekening is gekoppeld aan een automatische incasso. Op al onze leveringen zijn de algemene betalingsvoorwaarden van toepassing. Deze liggen ter inzage in de apotheek.

Wij kunnen voor u een zogenaamd geneesmiddelpaspoort maken. Dit is een handzaam overzicht van alle geneesmiddelen die u gebruikt. Bovendien is in het geneesmiddelpaspoort ruimte beschikbaar voor het noteren van een allergie of een chronische ziekte. Belangrijk voor op reis, omdat u dan precies op papier hebt staan welke geneesmiddelen u gebruikt en dus bij u heeft. Maar ook bijvoorbeeld voor bij een bezoek aan de specialist in het ziekenhuis.

Vanaf 1 april 2017 wordt er op een vaste dag in de week in uw wijk bezorgd. Als u een medicijn van uw huisarts krijgt waar u direct mee moet beginnen, komen wij het net als voorheen dezelfde dag brengen. Maar uw vaste medicatie willen we zo veel mogelijk op een vaste dag van de week bij u brengen.Onderstaand vindt u een overzicht van de wijken met de bijbehorende postcodes en bezorgdagen.

Wijk Postcode Bezorgdag
I.

Wijkersloot, Stadscentrum, Zuilenstein, Huis de Geer

3431 AA – 3431 XT

3438 AG – 3438 GV

3438 RH – 3438 VZ

3438 XA – 3438 XZ

Dagelijks
II.

Batau-Zuid

3436 AA – 3436 ZZ Dinsdag
III.

Batau-Noord, Galecop, Blokhoeve,

Nedereindseweg vanaf huisnummer 400

3437 AA – 3437 ZS

3438 HA – 3438 PW

3438 WB – 3438 WK

Woensdag
IV.

Fokkesteeg, Vreeswijk, Hoog-Zandveld, Doorslag

3432 AA – 3435 ZP Donderdag

Met de wijziging geldt per 1 april 2017 het volgende:

  • Medicatie waar u direct mee moet beginnen van uw arts, wordt dezelfde werkdag bezorgd. De recepten dienen vóór 15.00 uur door ons ontvangen te zijn.
  • Chronische medicatie (uw vaste medicijnen) brengen wij op de vaste dag van de week. Houdt u hier rekening mee door op tijd uw herhaalrecept aan te vragen.
  • Wanneer u niet thuis bent, zal de eerstvolgende keer (d.w.z. de week erna) uw medicatie nogmaals aangeboden worden. Mocht u uw medicatie eerder nodig hebben, dan kunt u deze in de apotheek ophalen.

Met de invoering van het nieuwe bezorgschema komen alle eerder gemaakte afspraken met betrekking tot de bezorging te vervallen.

Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze brief, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Team Apotheek Nieuwegein

 

Het is verstandig om van tijd tot tijd het medicijnkastje op te ruimen. Verouderde medicijnen dient u niet meer te gebruiken, omdat de werkzaamheid dan niet meer gegarandeerd is. Oude medicijnen kunt u niet zo maar weggooien met het gewone huisvuil. Levert u ze daarom bij ons in; wij laten ze dan op een correcte wijze vernietigen. Leest u hier meer over oude medicijnen en de correcte verwerking ervan.

Apotheek Nieuwegein heeft een privacy-reglement. Verder hebben al onze medewerkers een beroepsgeheim.

Hierdoor is uw privacy optimaal gewaarborgd. Wij willen u erop attent maken dat wij overleg plegen met uw arts, wanneer dit noodzakelijk is en in het belang van de door ons te leveren farmaceutische (patiënten)zorg. Overleg met de arts is bijvoorbeeld noodzakelijk indien het recept niet duidelijk is of wanneer het voorgeschreven middel niet past bij de geneesmiddelen die u reeds gebruikt. De apotheker bewaakt uw geneesmiddelengebruik ook op lange termijn. Soms is het noodzakelijk om hierover contact op te nemen met uw arts.

Mocht u hiertegen bezwaar hebben, verzoeken wij u dit nadrukkelijk bij ons kenbaar te maken. Het privacyreglement ligt ter inzage in de apotheek.

Als u er prijs op stelt, kunnen wij uw medicijnen in een weekdoos voor u doen. U heeft dan per dag en per tijdstip de juiste tabletten en capsules bij de hand, zodat u zelf niet meer hoeft na te denken over wanneer u welk middel moet innemen. Elke week krijgt u dan van ons een week-doos, die kunt u komen ophalen, of wij bezorgen de doos bij u thuis.

Kunt u moeilijk naar de apotheek komen, maar wilt u toch eens wat uitgebreider praten over uw geneesmiddelen, dan kunnen wij een thuisbezoek bij u afleggen. Een van de apothekers of assistenten komt dan op afspraak bij u langs om uw vragen te beantwoorden of advies te geven.

Wij beschikken in de apotheek over een aparte spreekkamer. Hier kunt u in alle rust met een van onze medewerkers aan tafel zitten en een onderwerp bespreken dat meer privacy behoeft. U kunt hierbij denken aan het bespreken van het juiste gebruik van uw medicijnen, het opmeten van steunkousen of het bespreken van bijwerkingen. Vraag hier gerust om, wij helpen u graag.

Vindt u het moeilijk te onthouden wat u wanneer moet slikken? Een handig hulpmiddel is de medicijnrol per week.

Medicijnrol

De medicijnrol is een handig en veilig hulpmiddel voor iedereen die veel medicijnen moet slikken. U weet altijd precies wanneer u welke pil moet innemen en u ziet direct of u uw medicatie genomen heeft door naar de tijd op het eerste zakje aan de rol te kijken. Bovendien zijn de zakjes makkelijk mee te nemen als u de deur uit gaat.

Op de zakjes staat het volgende vermeld:
  • naam van de gebruiker
  • naam van de voorschrijvend arts
  • dag, datum en tijdstip van inname van de medicatie
  • omschrijving van de medicatie (codes, kleur, vorm en grootte)
  • naam van uw apotheek

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan het uitzetten van de medicijnen door de apotheek. Ook het bezorgen is kosteloos voor u.

Iets voor u?

Bent u geïnteresseerd in een medicijnrol? Bel de apotheek of kom langs aan de balie. We maken met u een afspraak of u de medicijnen per week of per 4 weken wilt ontvangen. U kunt ervoor kiezen om de medicijnen zelf op te halen of om ze kosteloos door de apotheek wekelijks of per 4 weken te laten thuisbezorgen.

HET MEDICIJNCONSULT EN INLOOPSPREEKUUR

Gebruikt u regelmatig medicijnen? Dan is de kans groot dat uw medicijnkastje vol staat. En misschien zelfs wel uitpuilt. Verkeerd gebruik van medicijnen kan tot allerlei ongemakken leiden. Onvoldoende behandelresultaat bijvoorbeeld of ongewenste bijwerkingen. Om dit soort problemen te voorkomen, is er het MedicijnConsult.
Het MedicijnConsult is bedoeld om u inzicht te geven in uw ‘slikgedrag’, zeker als u meerdere medicijnen tegelijk gebruikt. Iedere Nederlander heeft thuis waarschijnlijk verschillende medicijnen liggen. Van pillen tegen hoofdpijn en cholesterolverlagers tot maagtabletten, hoestdrank of antidepressiva. Mensen halen medicijnen bij de apotheek, maar kopen ook geneesmiddelen en voedingssupplementen bij supermarkt of drogist. Veel mensen weten niet dat hun apotheker kan adviseren over hun medicijngebruik, terwijl dit volgens ons heel erg nodig is. In de praktijk blijkt dat nogal eens verkeerd met medicijnen wordt omgesprongen. Ze worden verkeerd, of te lang bewaard, mensen maken hun kuur niet af of combineren receptgeneesmiddelen met zelfzorgmiddelen waar dat lang niet altijd zonder meer kan. Bij al deze voorbeelden is het niet ondenkbaar dat er gezondheidsrisico’s ontstaan.
Graag nodigen wij u uit voor een MedicijnConsult. Dit is een gratis advies van ons, niet alleen over de medicijnen die aan u zijn voorgeschreven, maar ook over vrij verkrijgbare medicijnen die u in huis heeft. Haal dus alles uit uw medicijnkast.
Uiteraard kunt u ook voor al uw andere vragen over uw medicijnen of hulpmiddelen bij ons binnenlopen. Dat kan iedere werkdag, zonder afspraak.

MEDICIJNEN 24 UUR PER DAG OPHALEN

Apotheek Nieuwegein beschikt over een 24uurs medicijnservice. Als u gebruik gaat maken van onze medicijnkluisjes of de medicijnuitgifte automaat aan de gevel worden uw medicijnen voortaan voor u klaargelegd en hoeft u de medicijnen niet meer bij de balie op te halen. U kunt voortaan 7 dagen per week, 24 uur per dag uw medicijnen ophalen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Voor meer informatie en om u aan te melden klik op de button hiernaast.

TEAM
null

M. FRANKHUISEN

APOTHEKER

null

M. TRAN-NGUYEN

APOTHEKER

ABIDA
APOTHEKERSASSISTENTE

null

 ASTRID

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

BIANCA

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

DANIELLE
APOTHEKERSASSISTENTE

null

DEBBIE

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

GABRIELLE

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

INGRID

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

MARIANNE
APOTHEKERSASSISTENTE

null

MARISKA

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

MARTINE

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

MAYAS
APOTHEKERSASSISTENTE

null

URSULA

APOTHEKERS-
ASSISTENTE

null

BARRY

BEZORGER

null

HEIKE

BEZORGER

null

MIRA

SCHOONMAAKSTER

HERHAALRECEPT AANVRAGEN

Via uw huisarts kunt u een herhaalrecept aanvragen. Klik op uw huisartsenpraktijk om te lezen op welke manieren u een herhaalrecept kan aanvragen.

SUGGESTIES EN KLACHTEN

SUGGESTIEFORMULIER

Druk op onderstaande knop om het formulier te openen.

KLACHTENFORMULIER

Druk op onderstaande knop om het formulier te openen.