CONTACT

Diepenbrocklaan 3, 3438 XZ Nieuwegein
Telefoon: 030-603 13 60
E-mail: assistentejutphaas@ezorg.nl

Om de bereikbaarheid te verbeteren werken wij met een keuzemenu
  • Keuze 1 voor spoed.
  • Keuze 2 voor de receptenlijn.
  • Keuze 3 voor het maken van een afspraak.
  • Keuze 4 voor overige vragen.

Spoedgevallen:

OPENINGSTIJDEN

De praktijk is op werkdagen geopend tussen 08.00 – 17.00 uur.

Er is een avondspreekuur iedere 1ste dinsdag en laatste donderdag van de maand (uitgezonderd feestdagen en schoolvakanties).

Per 1 januari 2018 zal het inloopspreekuur bij de Huisartsenpraktijk Jutphaas komen te vervallen. Het reguliere spreekuur wordt verruimd en u kunt al vanaf 08.00 uur op afspraak terecht. Op deze manier proberen we lange wachttijden te voorkomen en aan iedere patiënt de tijd en aandacht te geven die nodig is.

NAAR DE DOKTER?
thuisarts
moet_ik_naar_de_dokter
final_NHG_Keurmerk_TuT
GETAL IN BEELD
NIEUWS

EMC Nieuwegein beschikt over een kaderarts die gespecialiseerd is op het gebied van astma en COPD. Mevrouw J. Tukker heeft hiervoor een tweejarige opleiding gevolgd.

WERKDAGEN HUISARTSEN
WERKDAGEN HUISARTSEN Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Mw. A. Hogendoorn groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50
Dhr. M.G.A.M. Wetzer groen_vinkje_50x50  groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50
Mw. W.K. van Stuijvenberg groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50
Mw. J. Tukker groen_vinkje_50x50  groen_vinkje_50x50 groen_vinkje_50x50
SPREEKUREN
null

SPREEKUUR HUISARTS

SPREEKUUR HUISARTS

De huisarts heeft verschillende spreekuren: inloopspreekuur, op afspraak, avondspreekuur, huisbezoek en telefonisch spreekuur...

null

SPREEKUUR ASSISTENTE

SPREEKUUR ASSISTENTE

Op afspraak kunt u bij de dokterassistentes terecht voor diverse verrichtingen...

null

DIABETES SPREEKUUR

DIABETES SPREEKUUR

De diabetes spreekuur bestaat uit.....

null

LONGSPREEKUUR

LONGSPREEKUUR

Het longspreekuur bestaat uit.....

null

SPREEKUUR ASTMA KINDEREN

SPREEKUUR ASTMA KINDEREN

Vanaf eind 2015 is er ook een spreekuur voor astma bij kinderen...

null

HART- EN VAATZIEKTEN SPREEKUUR

HART- EN VAATZIEKTEN SPREEKUUR

Het Hart-en Vaatziekten spreekuur bestaat uit...

null

SPREEKUUR GGZ

SPREEKUUR GGZ

Het GGZ spreekuur bestaat uit.....

null

WRATTENSPREEKUUR

WRATTENSPREEKUUR

Het wrattenspreekuur bestaat uit.....

SPREEKUUR HUISARTS

Het inloopspreekuur is dagelijks van 08.00 – 08.15 uur. Graag melden bij de assistente.

Dit spreekuur is bedoeld voor korte behandeling en vragen (er is slechts weinig tijd per persoon beschikbaar). Heeft u meer tijd nodig, dan zal de assistente of de huisarts u vragen om een afspraak te maken op het afsprakenspreekuur.

Per 1 januari 2018 zal het inloopspreekuur bij de Huisartsenpraktijk Jutphaas komen te vervallen. Het reguliere spreekuur wordt verruimd en u kunt al vanaf 08.00 uur op afspraak terecht. Op deze manier proberen we lange wachttijden te voorkomen en aan iedere patiënt de tijd en aandacht te geven die nodig is.
Afspraken voor dezelfde dag, graag voor 08.30 uur aanvragen; u kunt dan meestal voor de dezelfde dag een afspraak krijgen.
Afspraken voor andere dagen, voor 12.00 uur aanvragen.
Wanneer u verwacht langer dan 10 minuten nodig te hebben bij het consult, dan wordt u verzocht een dubbele afspraak te maken.

Iedere 2e en 4e dinsdag van de maand (uitgezonderd tijdens schoolvakanties) is er een avondspreekuur.

Indien u om medische redenen niet in staat bent de huisarts in de praktijk te bezoeken, dan kunt u thuis bezocht worden. Visites voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 10.00 uur.

U wordt verzocht voor 10.00 uur aan de assistente door te geven welke arts u wilt spreken. U wordt dan teruggebeld door de desbetreffende huisarts. Dit telefonisch spreekuur is niét bedoeld voor het bespreken van uitvoerige problemen.
Maakt u in dat laatste geval alstublieft een (dubbele) afspraak op het spreekuur.
SPREEKUUR ASSISTENTE

Op afspraak kunt u bij de dokterassistentes terecht voor diverse verrichtingen zoals;

  • Wondcontrole
  • Oren uitspuiten
  • Injecties geven
  • Hechtingen verwijderen
  • Uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek
  • Urine nakijken
  • Beperkt laboratorium onderzoek op verzoek van de huisarts
  • Behandeling wratten (zie wrattenspreekuur)
  • Enkel-arm index meten
  • Onderzoek naar het hartritme door middel van een holter
  • ECG’s maken

TERUG NAAR SPREEKUREN

DIABETES SPREEKUUR

Het diabetes spreekuur is een spreekuur voor patiënten met diabetes mellitus, ook wel suikerziekte genoemd. Iedere diabetes patiënt wordt in principe 3 keer per jaar gezien door de praktijkondersteuner en 1 keer per jaar door de huisarts. De praktijkondersteuner is hier speciaal voor opgeleid. De praktijkondersteuner voert dit spreekuur uit onder begeleiding en in samenwerking met de huisarts.

Het spreekuur bestaat uit 3-maandelijkse controles en een jaarlijkse controle. Door het regelmatig controleren en goed instellen van uw suiker proberen wij complicaties op de korte en op de lange termijn te voorkomen. Voor elke controle wordt er laboratorium onderzoek gedaan.

Op het spreekuur krijgt u uitleg over diabetes mellitus. De laboratoriumuitslagen worden met u besproken. Er wordt gekeken of en hoe de behandeling geoptimaliseerd kan worden. Een belangrijk onderdeel hierbij is het bespreken van leefstijl. Minimaal 1 keer per jaar worden uw voeten gecontroleerd door de praktijkondersteuner. Alle patiënten krijgen 1 keer per 2 jaar een oogonderzoek waarbij een foto wordt gemaakt van het netvlies. Dit wordt een fundusfoto genoemd.

Zo nodig wordt u doorverwezen naar de fysiotherapeut, de diëtiste, de podotherapeut of pedicure, de psycholoog. Ook kunt u ondersteuning krijgen van de praktijkondersteuner bij het stoppen met roken.

Naast leefstijl is het regelmatig nodig te behandelen met tabletten en soms ook een combinatie van tabletten en insuline (spuiten). Ook dit kan plaatsvinden in de huisartsenpraktijk.

Voor meer informatie over diabetes mellitus type 2 kunt u kijken op www.thuisarts.nl.

Meer informatie over onze zorgprogramma’s vindt u hier.

TERUG NAAR SPREEKUREN

LONGSPREEKUUR

Het longspreekuur is een spreekuur voor patiënten met astma en COPD (chronische bronchitis /longemfyseem). De controle vind plaats bij de praktijkondersteuner. De praktijkondersteuner is hier speciaal voor opgeleid. De praktijkondersteuner voert dit spreekuur uit onder begeleiding en in samenwerking met de huisarts. Hoe vaak u gecontroleerd wordt hangt af van de ernst en de klachten.

Het longspreekuur is gericht op het optimaliseren van de behandeling. Tijdens het spreekuur vraagt de praktijkondersteuner naar uw luchtwegklachten en neemt zij in principe een longfunctietest (blaastest) af. Dit wordt gedaan met behulp van een spirometer. De spirometer meet de maximale hoeveelheid lucht die u kunt in- en uitademen. Dit zegt iets over de inhoud van uw longen. Ook wordt gemeten hoeveel lucht u in één seconde kunt uitblazen. Dit zegt iets over de vernauwing van de luchtwegen. De praktijkondersteuner controleert uw inhalatietechniek (hoe u de pufjes inhaleert).

De uitslagen worden met u besproken. Soms is een verwijzing naar de fysiotherapeut, diëtiste, psycholoog of POH-GGZ nodig. Indien deze verwijzing nodig is, dan verwijst de praktijkondersteuner u. Het consult duurt ongeveer 45-60 minuten.

EMC Nieuwegein beschikt over een huisarts die gespecialiseerd is op het gebied van astma en COPD. Mevrouw J. Tukker heeft hiervoor een tweejarige opleiding gevolgd.

Voor meer informatie over astma of COPD kunt u kijken op www.thuisarts.nl.

Op www.inhalatorgebruik.nl ziet u in een filmpje stap voor stap hoe u uw medicatie inhaleert.

Meer informatie over onze zorgprogramma’s vindt u hier.

TERUG NAAR SPREEKUREN

SPREEKUUR ASTMA BIJ KINDEREN

Informatie volgt

TERUG NAAR SPREEKUREN

HART-EN VAAT ZIEKTEN (CVRM) SPREEKUUR

Een hart- of vaatziekte is een ziekte aan hart of bloedvaten. Bijvoorbeeld een hartinfarct, hartkramp (angina pectoris), een beroerte of etalagebenen (claudicatio intermittens). Mensen die roken, die kampen met overgewicht of die weinig bewegen hebben een verhoogd risico om hart- en vaatziekten te ontwikkelen.

Speciaal voor mensen die een verhoogd risico lopen hart- of vaatziekten te krijgen heeft EMC het zorgprogramma CVRM (Cardiovasculair Risicomanagement) ontwikkeld. Bij dit zorgprogramma zijn verschillende zorgverleners betrokken. De huisarts of praktijkondersteuner is vaak uw vaste aanspreekpunt. Met hem of haar maakt u een individueel zorgplan waarin staat aan welke doelen u gaat werken, welke medicatie u gaat gebruiken, etc.

Naast het vaste aanspreekpunt, krijgt u mogelijk ook te maken met andere zorgverleners. Van een diëtist krijgt u bijvoorbeeld adviezen over uw eten en een beweegconsulent en een fysiotherapeut geeft advies over hoe en hoeveel u het beste kan bewegen. Alle zorgverleners zorgen er in het zorgprogramma samen voor dat u de juiste zorg op het juiste moment krijgt.

Eind 2016 wordt er een start gemaakt met gezamenlijk hart- en vaatziekten programma met specialisten van het Antonius Ziekenhuis. Mensen die o.a. een hartinfarct hebben gehad worden sneller dan voorheen overgedragen aan de zorg van de huisarts. Er zijn hierover zorginhoudelijke afspraken gemaakt met de cardiologen.

Meer informatie over onze zorgprogramma’s vindt u hier.

Uw leefstijl, dat wil zeggen uw manier van leven, is van grote invloed op het risico om een hart- of vaatziekte te krijgen. Bovendien zal iemand met een gezonde leefstijl beter kunnen omgaan met zijn aandoening. Iemand met een gezonde leefstijl eet gezond, rookt niet, beweegt genoeg en drinkt niet te veel alcohol. Heeft u hart- of vaatziekte of kans op een hart- of vaatziekte? Dan is een gezonde leefstijl heel belangrijk voor u. Heeft u vragen of wilt u hulp? Neem contact op met de doktersassistente. Voor Huisartsenpraktijk Mondriaanlaan klik hier; voor Huisartsenpraktijk Jutphaas klik hier.

TERUG NAAR SPREEKUREN

SPREEKUUR GGZ

Sinds begin 2014 is er veel veranderd op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg . Zowel op het gebied van de organisatie, als op de vergoeding door de zorgverzekeraar. Zo kunt u voor psychisch klachten ook snel bij uw eigen huisarts geholpen worden.

Meer informatie over onze zorgprogramma’s vindt u hier.

Iedereen kent wel eens periode, waarin je niet lekker in je vel zit.
Soms komt dat door problemen op het gebied van werk, financiën, huisvesting of bijv.(uitkerings-) instanties. Maar ook relatieproblemen, verslavingen, opvoedingsproblemen, rouw, laag zelfbeeld of studieproblemen kunnen aanleiding geven tot klachten. Psychische klachten kunnen ook zonder duidelijke aanleiding ontstaan.

Bij klachten kunt u denken aan; slecht slapen, piekeren, angstige of neerslachtige gedachten en gevoelens. Maar ook gevoelens van onrust of nervositeit, schrikachtigheid of prikkelbare stemming.
Soms uiten de klachten zich meer lichamelijk zoals; vermoeidheid, hartkloppingen en transpireren.
Vaak gaan bovenstaande klachten na verloop van tijd weer vanzelf over.

Als de klachten te lang duren (langer dan 2-4 weken), is het zinvol om eens met uw huisarts in gesprek te gaan. Uw huisarts kan dan besluiten u te verwijzen naar een POH-GGZ.
POH-GGZ staat voor Praktijk Ondersteuner Huisarts- Geestelijke Gezondheids Zorg.
Samen met de huisarts ondersteunen de POH-GGZ, patiënten die psychische klachten hebben met bekende of onbekende oorzaak.
De POH GGZ is een goed opgeleide professional die in gesprek met u onderzoekt wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren, zodat u weer lekker in uw vel komt te zitten.
U kunt snel aan de slag en krijgt vooral praktische handvatten. In het 3e contact worden de gesprekken geëvalueerd .Vaak zijn een aantal gesprekken voldoende , maar soms is er meer nodig. Samen met u zal de POH-GGZ bespreken wat de beste opties zijn.

U kunt bij de POH-GGZ terecht na verwijzing van uw huisarts.

Voor een afspraak met de POH-GGZ zijn in de regel geen wachttijden en u kunt meestal binnen 2-3 weken terecht.

Uw zorgverzekeraar vergoedt deze gesprekken, zonder dat uw eigen risico hierbij wordt aangesproken. Deze zorg is echter niet onbeperkt.

TERUG NAAR SPREEKUREN

WRATTENSPREEKUUR
Iedere eerste en derde woensdag van de maand kunt u tussen 14.00 en 15.00 uur bij ons terecht voor het behandelen van wratten. Een afspraak maken is niet nodig. Wel graag melden aan de balie dat u voor het wrattenspreekuur komt. In de maand augustus vindt er geen wrattenspreekuur plaats.

TERUG NAAR SPREEKUREN

TEAM
null

A. HOGENDOORN

HUISARTS

null

W.K. VAN STUIJVENBERG

HUISARTS

null

J. TUKKER

HUISARTS

null

M.G.A.M. WETZER

HUISARTS

null

MALA

POH-S

null

SANDRA

POH-S

null

RON

POH-GGZ

SASKIA
POH-GGZ

STELLA
POH-GGZ JEUGD

null

KIM
DOKTERSASSISTENTE

null

LARISSA

DOKTERSASSISTENTE

null

MARIANN

DOKTERSASSISTENTE

null

MIRJAM

DOKTERSASSISTENTE

null

MONIQUE

DOKTERSASSISTENTE

null

PAULIEN

DOKTERSASSISTENTE

null

SAVANNAH

DOKTERSASSISTENTE

ALGEMENE INFORMATIE

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt hiervoor het klachtenformulier gebruiken.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Heeft u bruikbare tips over hoe wij onze patiënten beter van dienst zouden kunnen zijn, laat het ons dan weten via onderstaand suggestieformulier! Hartelijk dank hiervoor, wij zullen uw suggesties in overweging nemen.

Klik hieronder om naar het formulier te gaan :

Suggestieformulier

Onze praktijk draagt bij aan de opleiding van doktersassistentes.

Regelmatig is er een doktersassistente in opleiding bij ons aanwezig. De medewerker wordt begeleid door een van onze ervaren assistentes.

Huisartsenpraktijk Jutphaas heeft een NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap)-praktijkaccreditering. Dit kwaliteitskeurmerk laat zien dat de praktijk actief werkt aan het verbeteren van de kwaliteit.

ha-logo-accreditatie

Kaderarts in opleiding Astma COPD

TER VOORBEREIDING
IN- UITSCHRIJVEN / PRIVACY / TOESTEMMING
Hartelijk dank voor uw belangstelling in huisartsenpraktijk Jutphaas.
Woont u in of rondom de wijken Jutphaas/Wijkersloot, Zuilenstein, Huis de Geer, Blokhoeve, Batau of Galecop in Nieuwegein, dan bent u van harte welkom in onze praktijk.
Indien u zich wilt inschrijven in onze praktijk verzoeken wij u dit inschrijfformulier zo volledig mogelijk in te vullen en in te leveren bij onze praktijk.
Dat kan op de volgende manieren: afgeven bij de assistente, per e-mail of sturen via de post.
We verzoeken u bij het inschrijfformulier een kopie van legitimatie en zorgpas toe te voegen.
Thanks for your interest in general practice Jutphaas.
If you wish to register, we’ll ask you to fill in this form and bring it to us. (with copy of identity and insurance card.)
If you wish to be unsubscribed, please let us know.
Indien u zich wilt laten uitschrijven wegens bijv. een verhuizing dan kunt u dit uitschrijfformulier naar ons toesturen.
Indien het formulier volledig ingevuld is en ondertekend, kunnen wij het dossier overdragen aan uw nieuwe huisarts.
Bij uitschrijving uit onze praktijk worden de medische gegevens na mondelinge of schriftelijke toestemming van de betrokkenen rechtstreeks doorgestuurd naar de nieuwe huisarts, overeenkomstig de richtlijnen van de K.N.M.G.:http://www.knmg.nl/Publicaties/KNMGpublicatie/71228/Richtlijnen-inzake-het-omgaan-met-medische-gegevens-2010.htm
In dit document wordt het beheer van patiëntgegevens, waaronder de overdracht van gegevens en bescherming van de privacy geregeld. Bij uitschrijving dient u ons de gegevens van uw nieuwe huisarts te verstrekken.
Alle meerderjarige leden uit het woonverband dienen die toestemming te verlenen; dit kan ook door een schriftelijke machtiging.

Uw medische gegevens beschikbaar via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Alleen als u dat goed vindt.

Uw huisarts en uw apotheek kunnen uw medische gegevens delen met andere zorgverleners. Bijvoorbeeld als een andere arts of apotheek uw medische gegevens nodig heeft om u snel, goed en veilig te helpen.

 

Op de website van VZVZ leest u meer over het delen van medische gegevens met ander zorgverleners.

 

Klik hier voor het geven van toestemming.

 

De filmpjes hieronder geven uitleg over het delen van medische gegevens via het LSP:
apotheek
huisartsenpost

AFSPRAAK MAKEN

VIA PATIËNTPORTAAL

Nieuw! U kunt nu 24 uur per dag een online afspraak maken.

TELEFONISCH

Voor het maken van een afspraak belt u : 030-603 13 60.

AAN DE BALIE

U kunt een afspraak maken aan de balie.

HERHAALRECEPT

U kunt op verschillende manieren uw herhaalrecept doorgeven.

VIA PATIËNTPORTAAL

U kunt uw herhaalrecept ook via het patiëntportaal aanvragen.

BESTELFORMULIER

Wanneer u voor 11.00 uur 's morgens dit formulier verstuurt, kunt u de volgende werkdag uw geneesmiddel afhalen.

INLEVEREN LEEG DOOSJE

Er staat een brievenbus in de hal waar lege doosjes in gedaan kunnen worden.

Voor patiënten die geen gebruik willen (of kunnen) maken van de mogelijkheid tot digitaal (dus via de website) aanvragen van (herhaal)recepten blijft de mogelijkheid bestaan om telefonisch een herhaalrecept aan te vragen. U kunt een herhaalrecept telefonisch via optie 2 doorgeven aan de receptenlijn.

030-6031360

E-CONSULT

VIA PATIËNTPORTAAL

We streven er naar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-mailconsult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het email consult niet geschikt.